Gymnázium Ľ.J.Šuleka, Komárno
Maturitné  otázky  z  informatiky  pre  školský  rok  1999/2000

  1. História a vznik počítačov - 8, 16, 32 bitové, prenosné, operačné systémy, využitie
  2. Programové vybavenie PC (software) - základné rozdelenie programov, oblasti ich využitia, základy práce, shareware
  3. Hierarchická stromová štruktúra - pojmy adresár, súbor, cesta, použitie v praxi
  4. Operačný systém MS-DOS - funkcia OS, štart PC, štruktúra MS-DOS, základné interné a externé príkazy
  5. Vírusy a antivírové programy - popis vírusov, ochrana PC, detekcia vírusov, kategória vírusov
  6. Správa súborov NC - popis funkčných klávesov F1-F10, použitie
  7. Norton Commander F9 - roletové menu v NC, využitie a nastavenie konfigurácie NC.
  8. Systém Windows - základný popis prostredia, multitasking, ovládanie, nastavenie prvkov okien a pracovnej plochy
  9. Systém Windows - spúšťanie aplikácií, jednotnosť prostredia, OLE, schránka, Štart menu
10. Technické vybavenie PC (hardware) - základný model PC, CPU, pamäť, I/O porty, zbernica
11. Zariadenia na vstup / výstup z PC - klávesnica, tlačiareň, monitor, myš, scanner, joystick, atď...
12. Zariadenia na uchovanie údajov - HD, FD, streamer, SyQuest, JazDrive, CD-ROM, kompresia údajov
13. Textové editory, MS Word - význam, použitie, výhody, popis prostredia, menu
14. Textové editory, MS Word - úpravy textu, zarovnávanie, písmo, rámčeky, grafické objekty v gtexte, tabuľky
15. Tabuľkové procesory, MS Excel - význam, použitie, popis prostredia, tabuľka, bunka, typy údajov, automatický  prepočet tabuľky
16. Výpočty v MS Excel - definícia vzorcov, funkcie a ich definície, prevody jednotiek
17. Tabuľka v MS Excel ako databáza - polia, triedenie údajov, vyhľadávanie údajov
18. Grafy funkcií v tabuľkových procesoroch - funkčné hodnoty, typy grafov, nastavenie, zobrazenie.
19. Grafické editory - typy grafických editorov, bitová mapa, vektorová grafika, možnosti tvorby a úpravy grafiky
20. Algoritmus, program - význam algoritmov, zápis algoritmov, vývojový diagram, program, vývojové prostredie Turbo Pascalu
21. Štruktúra programu v TPascale - názov, knižnice, premenné, konštanty, procedúry, hlavný program
22. Grafika v Turbo Pascale - inicializácia graf. ovládača, základné geometrické útvary, vyplňovanie farbou
23. Počítačové siete - význam, rozdelenie, klient-server, peer-to-peer, topológia sietí
24. Internet - základné služby, http, ftp, e-mail, www prehliadač, hypertextový odkaz
25. Multimédiá - CD-ROM encyklopédie, Audio CD, video

Každá otázka sa skladá z teoretickej (téma) a praktickej časti (úloha).
Súčasťou skúšky je použitie PC a príslušného technického a programového vybavenia.